Českosaské Švýcarsko

2. srpna 2014 v 22:32 | Lufienne
Asi v polovině července jsem byla s rodiči a mým Sun and stars na dovolené v Českém Švýcarsku. Byli jsme tam na týden a ani za tu dobu jsme to nestihli obchodit úplně všechno. Je to hrozně zajímavá oblast, spousta nádherných míst a hlavně překrásná příroda. Někdy se tam musíme vrátit.

Cestou na ubytování jsme se zastavili na hradě Střekově. Prý to bylo oblíbené místo Richarda Wagnera a že ho několikrát navšívil i Goethe a Karel Hynek Mácha. Je to moc krásný hrad a je z něj skvělý výhled na Labe.

Ubytovaní jsme byli u jedné naprosto skvělé paní, která nám vždycky poradila nějakou prima trasu nebo výlet. Měla hospodářství, chovala krávy, slepice, a taky dvě ovce a asi milion králíčků :3

Ovečky x) Jeníček...

...a Mařenka xD

No, a teď k výletům... Náš první výlet byl okruh, který začínal i končil v Jetřichovicích. Po cestě se šlo na tři krásné skalní vyhlídky.
A teď jeden typ. Pokus se někdo chystáte do Českého Švýcarska a půjdete tuhle trasu, určitě se potom zastavte na oběd v hospodě U Havrana. Jsou tam moc milí lidé a vaří tam skvěle za super ceny... Naše oblíbená hospoda xD

Jako první byl Rudolfův kámen.
Vyhlídka z něj...

Po celém Českém Švýcarsku jsou mravkolvi. Zajímavé potvůrky. Počkejte si, až do té díry vleze mravenec...

Výhled z Vilemíny.

Mariina vyhlídka.

Výhled z Mariiny vyhlídky.

Další den jsme jeli do Německa.
Přijeli jsme tam hodně ráno, sluníčko zrovna vycházelo, nikde žádní turisti a hlavně ten nádherný, čistý, horský vzduch.

Zbytky hradeb pevnosti Bastei.

Výhled na Labe.

Potom jsme jeli do několika malinkých, ale krásných městeček... Bohužel už nevím, jak se jmenovala. Já a němčina to nejde dohromady no... xD

Nejdéle jsme ale byli v Königsteinu. Opravdu moc krásné město. Byli jsme se trochu projít po nábřeží, všude byly kachny a ve vodě škeble!

Bohužel je město velmi často obětí záplav. Na tomto sloupu jsou vypsané roky a výška, po kud až sahala voda.

Třetí den to vypadalo, že nebude moc pěkné počasí, tak jsme si zvolili trochu oddychovější program. Jeli jsme na zámek do Benešova nad Ploučnicí. Ten průvodce co tam byl... Očividně to byl brigádník xD Jeho výklad byl opravdu odborný...

Potom jsme jeli do zoologické zahrady do Děčína. Je to moc krásná, velká Zoo. Mají tam spoustu zvířat a všechno moc hezky opravené. Další malý typ - NIKDY nečuchejte k vůni kočkovitých šelem, jak vás k tomu vybízejí informační tabule. Všechno ostatní se přežít dá, ale ty kočkovité šelmy ne xD

Tahleta prasátka mi svým rozestavěním strašně připomínala Green Day xDD Ani nevím proč.

Dokonce jsme viděli krmení medvědů x)

Tahle selátka se strašně bála traktůrku s jídlem, co projížděl kolem. Vždycky běžela do rohu a nehnula se, dokud traktůrek zase neodjel xD

Mohli jsme si pohladit a pochovat gekončíka a agamu x)

Potom se mi podařilo přemluvit rodiče, abych mohla jít na výstavu Harryho Pottera v děčínském muzeu. Byla to sběratelská výstava, měli tam spoustu knih, her, různých předmětů (např. Obludné obludárium!) a také se tam promítaly fotky a videa z ateliérů Harryho Pottera v Londýně. Moc se mi to líblo, mohla jsem si zkusit nějaká zaklínadla (nefungovalo to, vážně jsem mudla), napsala jsem si něco málo brkem a viděla jsem kouzelnické šachy! Bohužel se tam nemohlo fofit, což je velká škoda...

Další den pršelo úplně nehorázně moc, ale my jsme i tak vyšli na výlet na velkou Pravčickou bránu, symbol Českého Švýcarska.

Potom jsme se vydali na cestu do Hřenska. Prý to byla jedna z nějkrásnější stezek v Českém Švýcarsku, výhledy jsou tam prý překrásné. Ale tohle jsme viděli my xD

A nepřestávalo pršet... xD

Do Hřenska jsme se potom dostali Edmundovou soutěskou na lodičce x) To bylo parádní!

Poslední den jsme si vyšli na romantický (podle mně spíš strašidelný) Dolský mlýn. Ten je známý hlavně kvůli tomu, že se zde natáčela Pyšná princezna.

Po tom, co jsem uviděla tohle, se mi tam tedy moc nelíbilo :S xD

Cesta z mlýna do Jetřichovic ale byla nádherná. Šlo se kolem úplně kříšťálově čisťounkého potůčku.

Z Jetřichovic jsme se vydali Pavlíniným údolím do Studeného, kde jsme bydleli. V údolí nás chytla taková bouřka a průtrž mračen, že jsme byli v minutě celí promočení. Já byla strachy bez sebe, ale asi mě to vyléčilo a od té doby už se bouřek nebojím x)

Celý ten týden utekl jako voda a já jen doufám, že se tam někdy zase vrátíme x)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.